این تحقیق در مورد مفهوم استهلاک در حسابداری در 40 صفحه در قالب ورد WORD و قابل ویرایش می باشد.که شامل مقدمه،تعریف استهلاک،انواع و علل استهلاک،براورد و ثبت استهلاک و منابع معتبر می باشد. و شامل عناوین زیر می باشد:
فهرست
فهرست... 2
مقدمه. 3
تعریف استهلاک... 3
چه تفاوتی بین استهـلاک دارایی های مالی و فیزیکی وجود دارد؟. 4
تعریف حسابداری از استهلاک چیست؟. 5
حسابداری استهلاک چیست؟. 5
در واقع استهلاک از دو طریق بر صورت سود و زیان اثر می گذارد: 6
انواع استهلاک : 6
علل استهلاک: 7
برآورد استهلاک: 7
عوامل تعیین هزینه استهلاک: 8
ثبت استهلاک... 9
روشهای استهلاک... 10
روشهای استهلاک را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد: 10
روشهای محاسبه استهلاک در حسابداری.. 12
روشهای محاسبه استهلاک را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد: 12
هزینه استهلاک، 13
استهلاک(Depreciation) 14
حسابداری استهلاک چگونه است؟. 15
استهلاک از نظر قانون مالیات مستقیم.. 15
نحوه محاسبه هزینه استهلاک... 16
روشهای استهلاک: 17
عوامل تعیین هزینه استهلاک: 32
در مورد حسابهای دارایی اصول زیر رعایت می شود: 34
روشهای شتابدار استهلاک یا روشهای هزینه کاه(Decreasing charge method) 39
روش مجموع سنوات: 39
روش مانده نزولی ( Declining-Balance Method) 40
محاسبات هزینه استهلاک به روش نزولی با استفاده از فرمولها: 41
منابع.. 41
تعریف استهلاک
در ساختار سنتی حسابداری، استهلاک یعنی فرآیند تخصیص ارزش اقلام ورودی (که معمولاً برابراست با ارزش بهای تمام شده اولیه یا ارزش تجدید نظر شدۀ داراییهای ثابت) برعمرمفید دارایی یعنی سالهایی که بتوان از این دارایی استفاده کرد. در فرآیند استهلاک معمولاً تاکید اصلی بر محاسبۀ هزینه دوره است که باید با درآمدگزارش شده در آن دوره مقایسه شود که این با اصل مقابله درآمد با هزینه مطابقت دارد. این هزینه یا به صورت هزینه دوره و یا در قالب بهای تمام شده یک محصول تخصیص می یابد. به ندرت امکان دارد که شیوۀ تعیین ارزش اقلام تشکیل دهندۀ ترازنامه مورد توجه قرار گیرد، و فقط کل مبلغی را که باید به دوره های آینده تخصیص داد،